20 Mayıs 2014 Salı

Konya'da kaybolan çocuk Hatay'da bulundu

Konya’da 16 yaşındaki Muhammed Ergun önceki gün sabah saatlerinde marketten toptancılara gidiyorum diyerek ayrıldı bir daha haber alınamadı


Ailesi emniyet güçlerine çocuklarının kaybolduğunu haber alamadıklarını belirttiler.


Yaşadığı olayı anlatan Babaanne Fadimana (67): Sabah 09:00 sıralarıydı.Torunumun yanına bir kişi geldi.  Muhammed onunla sohbet etti daha sonra torunum Atm den parasını çekti geldi.Babaanne öğrenciler gelirse sıkışırız, toptancıya varıp geleyim dedi.O sırada  torunumun yanına bir kişi gelerek Muhammed defteri aç burada benim hesabım var,ölümlü bir dünya hesabımı ödeyeceğim dedi.


Torunum  defteri açtı.100 küsur borcu varmış 100′ünü veriyim, kalanını sonra veriyim dedi.İkram  olsun diye bir ona birde kendine çay döktü.


Bakkalın önüne oturup çay içtiler.15-20 dakika sohbet ettiler.Muhammed yanıma gel yalnızım diyorum,çocuk mümkün değil yanından gelemiyor.Çocuk gelemeyince bir müddet sonra adam kalktı gitti.Bende iyi ki bu adam gitti kurtulduk dedim.Adam kalktıktan sonra  Muhammed de kalktı toptancılara doğru gidiyorum dedi, adam gittiği yönün ters tarafına gitti.


Arkasından baktım normalde bisikletle gidiyordu.Bisikletini almamıştı bende bu çocuk  başka yere gidiyor eyvah, dedim.


Torunum gidince bekledim gelmedi bende hemen babasını aradım.Hasan, çocuk toptancılara gidiyorum dedi,daha gelmedi.Arıyorum ulaşamıyorum,toptancıları bir ara dedim.Anne bu saatte toptancılar açmaz dedi.Muhammedi sürekli arıyorum ulaşamıyorum.


Bugün saat 14:00 sıralarında Muhammed babasını arayıp; ‘Baba ben şu an Hataydayım, beni Suriye’ye götürüyorlar, hakkını helal et.Beni buradan kurtar baba’ diyerek yardım istedi.Dünden beri sürekli bekleyiş içindeyiz.Telefonu yanında,açıyoruz ama cevap veremiyor dün açtığı telefonu da bakkaldan açmış.


EN SON BİR KİŞİYLE SOHBET EDERKEN KAMERADA


Muhammed en son markete gelen bir kişi tarafından marketin güvenlik kamerasında görüntülendi.İddiaya göre U.B (31) yaşındaki kişiyle  uzun süre konuştuktan sonra markete borcunu ödeyen U.B ve  Muhammed kasadan 100 TL alarak ben toptancılara gidiyorum diyerek ayrılıyor ve bir daha da haber alınamıyor.


BABASINI ARAYIP HAKKINI HELAL ET DEMİŞ


Baba Hasan Ergun oğlum Muhammed dün sabah 9:30 dan beri yok. Dün kendisinden  haber alamadık. Karakola bildirdik. Emniyete çocuk şubeye dün başvurduk bir haber alamadık.


Bugün otogarda kamera kayıtlarına bakarken oğlum Muhammed beni kendi aradı.  ‘Baba biz Reyhanlıdayız. Hakkını helal et, Suriye’ye  geçeceğiz dedi. Telefon da ben soracaklarımı sormadan kesildi baba telefonum dinlenir dedi ve kapattı. Beraber gittikleri şahıs belli zaten kamera kayıtlarında gözüküyor. İsmi de belli Uğur Bayar.Reyhanlıdaki aradığı numaraya ulaştık. Burası kontörlü telefon dedi iki kişilerdi buradan ayrıldılar dedi. Hatay karakoluna ulaştık hepsine haber verdik  Şuanda kırmızı bültende aranıyor sınırda jandarmanın,polisin hepsinin haberi var. En son Yayladağ’da telefonundan sinyal gelmiş ama açmıyor,açamıyor. Türkiye sınırları dışına çıkıp çıkmadığını şuanda bilemiyoruz bekliyoruz. Hiçbir sıkıntısı da yoktu uysaldı inşallah bulabiliriz.


ANNESİ DİLEK ERGUN İÇİM YANDI


Anne Dilek Ergun, Oğlum Muhammedle en son perşembe günü köye giderken görüştük. Yavrum  dedim biz köye gidiyoruz ,Allaha emanet ol. O  da bize Anne çabuk dönün dedi. Ben geldiğimde onunla beraber köye tekrar gidecektik.


Kayınvalidem telefon açtı Muhammed kayıp dedi,içim yandı. Üç kız bir oğlum var en büyük 20 yaşında diğeri 18 yaşında Muhammed ise  en küçük oğlumdu. Allah’ım kimseye evlat acısı yaşatmasın.


ARKADAŞLARI SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIM YAPTILAR


Arkadaşları ve mahalle sakinleri sosyal medyada Muhammed’in fotoğrafını paylaşarak sosyal medyadan yardım istiyorlar.


Gördüğünüz gibi muzdarip durumdayız. Muhammed’in bir an önce ailesine sevenlerine,bizlere kavuşmasını temenni ediyoruz.Muhammed biraz saf ve iyi niyetli,söylenenlere hemen uyacak bir insandır.Şu an ne söyleneceğimi  bilemiyorum.Muhammed’in bir an önce dönmesini istiyoruz.


Mahalle sakinlerinden Osman Akbaş, Muhammed iyi ve saf bir çocuktur.  Bir gün öncesi kendisiyle markette görüştük. Marketi  5 dakika dahi boş bırakan bir çocuk değildir.Benden rica etti abi biraz dükkana bakar mısın üstümü değiştirip geleceğim diye.Ben iş yerini idare ettim.Kendisi üzerini değiştirip geldi.


Normalde babaannesi ile kendisi kalıyordu dükkanda. Beş dakika başıboş bırakacak bir çocuk değil saf temiz bir çocuktu. Söylenenlere  inanan bir çocuktu.Gitmesinin sebebi de budur diye düşünüyorum.Çok iyi niyetliydi. Suriye’de olduğunu duyduk.




Konya'da kaybolan çocuk Hatay'da bulundu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder