23 Nisan 2014 Çarşamba

Fotoğraf Yarışması-Öğretmen ve Öğrenci Gözüyle Eğitim

1


MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

“EBA KADRAJ” 1. FOTOĞRAF YARIŞMASI

ŞARTNAMESİ


YARIŞMANIN AMACI:

Başta öğretmen ve öğrenciler olmak üzere eğitimin bütün paydaşları için tasarlanan

Eğitim Bilişim Ağı (EBA); içerisinde ders programlarının yanında öğrencide güven ve

sorumluluk duygusu geliştirmeye, yeni ilgi alanları oluşturmaya ve beceriler kazandırmaya

yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikleri içeren bir yapı sunmaktadır.

Bu bağlamda; ‘‘EBA KADRAJ’’1. Fotoğraf Yarışması, eğitim sürecinin en önemli

paydaşları olan öğretmen ve öğrencilerin gözüyle eğitimin görsel boyutunun ortaya

çıkarılması, EBA içeriğinde bu yaklaşımlara yer verilerek paylaşıma sunulması, EBA’nın

tanıtımı kapsamında farkındalık oluşturulması ve fotoğraf sanatının öğrenciler arasında

yaygınlaştırılmasını amaçlamaktadır.


YARIŞMANIN KONUSU:

Katılımcılar eğitimle ilişkilendirilebilecek her türlü konuda fotoğraf gönderebilirler.

Okulum, arkadaşlarım, öğretmenin, öğrencilerim, sınıfım, eğitim etkinlikleri, okul

bahçesi, okul sıram, okul yolu, eğitim için… v.b. konular işlenecek başlıca ana temalar olarak

sıralanabilir.


YARIŞMANIN KAPSAMI


Yarışma “Öğretmen Gözüyle Eğitim” ve “Öğrenci Gözüyle Eğitim” olarak iki ayrı

kategoride yapılacaktır.

“Öğretmen Gözüyle Eğitim” kategorisi Türkiye genelindeki tüm resmi ve özel okul

öğretmenlerini kapsamaktadır.

“Öğrenci Gözüyle Eğitim” kategorisi Türkiye genelindeki tüm resmi ve özel

okullarda okuyan lise öğrencilerini (9,10,11,12. sınıflar) kapsamaktadır.


YARIŞMAYA KATILIM ŞARTLARI


Genel Şartlar

1- Katılımcılar, daha önce herhangi bir uluslararası yarışmada ödül, mansiyon, özel

ödül ve sergileme; ulusal yarışmada ödül (derece, başarı, mansiyon, özel ödül vb)

almış eserleriyle yarışmaya katılamazlar

2- “Öğrenci Gözüyle Eğitim” kategorisi seçimi için; İl ve İlçelerde kurulacak Ön

Seçici Kurul üyelerinin birinci derece yakınları bu yarışmanın kapsamı dışında

kalacaktır

3- Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) çalışanı ve birinci

derece yakınları bu yarışmanın kapsamı dışında kalacaktır.

4- Seçici Kurul Üyesi, Türkiye Fotoğraf Sendikası Federasyonu temsilcisi ya da

birinci derece yakınları bu yarışmanın kapsamı dışında kalacaktır.

5- Katılımcılar yarışmaya gönderdikleri eserin tümüyle kendilerine ait olduğunu,

gerekli izinlerin alındığını diğer hususlarla birlikte kabul, beyan ve taahhüt

edecektir. (Ödül kazanan katılımcılardan bu beyan ve kabulleri dışında hareket 2


ettiği anlaşılanların elde ettikleri ödül, unvan ve her türlü kazanımları geri

alınacaktır)

6- Her katılımcı (Öğretmen, Öğrenci) yalnız bir eser ile katılabilir.

7- Yarışmaya katılan eserlerin her türlü yayın hakkı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri

Genel Müdürlüğü ile birlikte fotoğraf sahibine aittir.

8- Yayımlanan eserler için ayrıca bir telif ücreti ödenmeyecektir.

9- Yarışmaya gönderilen fotoğraf üzerinde, yapıt kendisine ait olmadığı halde

kendisininmiş gibi göstermeye ve seçici kurulu yanıltmaya yönelik her türlü müdahale

ve değişikliği yapan katılımcıya kural ihlali işlemi uygulanır.

10- Ödül almış fotoğrafların katılımının kısıtlandığı bu yarışmada böyle bir

fotoğraf ile ya da bu fotoğrafın ana unsur olarak kullanıldığı yapıtlarla katılımda

bulunan (kural ihlali suçu işleyen) kişilerin Türkiye Fotoğraf Sendikası Federasyonu

(TFSF) onaylı yarışmalara katılımı, Türkiye Fotoğraf Sendikası Federasyonu (TFSF)

Yarışma ilkeleri gereğince 1 (bir) yıl kısıtlanır.

11- Haklarında 1 (bir) yıl kısıtlama kararı verilmiş kişiler ikinci defa kural ihlali

suçu işledikleri takdirde TFSF onaylı yarışmalardan süresiz olarak men edilirler.

12- Haklarında yukarıda açıklanan gerekçelerle verilmiş kısıtlılık kararı devam

eden katılımcılar bu yarışmaya katılamazlar.

13- Katılım şartlarına uymayan fotoğrafların ödülleri iptal edilecek ve yerine başka

bir fotoğraf konmayacaktır.

14- Ayrıca yarışmada ödül alan eserler www.tfsf.org.tr web sitesinde yayınlanacak

ve TFSF yayını olan Almanak 2014 kitabında kurumumuza ait sayfalarda yer

alacaktır.Yarışmacı katılım şartlarını kabul etmiş sayılır.

Teknik Şartlar

1- Fotoğraflar renkli veya siyah beyaz olabilir

2- Fotoğraflar, sayısal ortama kayıtlı olarak (CD-DVD v.b) gönderilecektir.

3- Üzerinde ışık – gölge ve renk ayarları dışında düzenleme yapılan kurgusal

fotoğraflar yarışmaya kabul edilmeyecektir.

4- Yarışmaya gönderilen eserler, kısa kenarı en az 2400 piksel olacak şekilde, JPEG

formatında ve en yüksek sıkıştırma kalitesinde kaydedilecektir.

5- Fotoğrafların kenarlarında boşluk veya paspartu kullanılmayacaktır.

6- Fotoğrafların üzerinde eser sahibine ait herhangi bir bilgi, logo vs.

bulunmayacaktır.


ESERLERİN TESLİMİ

1. “ÖĞRETMEN GÖZÜYLE EĞİTİM”

“Öğretmen Gözüyle Eğitim” yarışması başvuruları 05 Mayıs 2014 tarihi mesai

bitiminde sona erecektir.

Öğretmenlerin eserlerini bu süre sonuna kadar aşağıda belirtilen teslim adresine posta

ile ya da elden teslim etmeleri gerekmektedir. (05 Mayıs 2014 tarihi mesai bitiminden sonra

gelecek eserler yarışmaya dahil edilmeyecektir.)

Yarışmacılar öncelikle 2 (iki) harf ve 4 (dört) rakamdan oluşan bir rumuz

oluşturacaklardır.

Örnek (AD2379)

Yarışmacılar tarafından şartnamenin sonundaki Öğretmenler Arası Fotoğraf

Yarışması Katılım Formu eksiksiz olarak doldurulduktan sonra bir zarfa konularak 3


kapatılacaktır. Kapalı zarfın üzerine oluşturdukları altı haneli rumuz ve “ÖĞRETMEN”

ibaresini yazılacaktır.

Katılımcı zarfın üzerine kesinlikle kendi ismini yazmayacaktır.

Yarışmaya gönderilecek eser CD/DVD ortamında klasör içerisine, seçilen rumuzla

adlandırılarak kaydedilecektir.

Örnek: AD2379.jpg

CD/DVD’lerin üzerine, yarışmacının oluşturduğu altı haneli rumuz ve ÖĞRETMEN

ibaresi yazılacaktır

Katılımcı CD/DVD üzerine kesinlikle kendi ismini yazmayacaktır.

Zarf ve eserin bulunduğu CD/DVD hasar görmeyecek şekilde paketlenip üzerine yine

rumuz ve ÖĞRETMEN kelimesi yazılarak elden veya posta ile ulaştırılacaktır.

(Zarf ve CD/DVD’ler üzerinde “katılımcı rumuzu” yerine ”katılımcı ismi” yazılan

eserler yarışma dışı bırakılacaktır.)


“Öğretmen Gözüyle Eğitim” yarışması teslim adresi:

1. EBA KADRAJ FOTOĞRAF YARIŞMASI

“ÖĞRETMEN GÖZÜYLE EĞITIM” KATEGORİSİ

MEB.YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

06500 Teknikokullar Yenimahalle/ANKARA


2. “ÖĞRENCİ GÖZÜYLE EĞİTİM”

“Öğrenci Gözüyle Eğitim” yarışması başvuruları 28 Nisan 2014 tarihi mesai

bitiminde sona erecektir.

Öğrenciler eserlerini okullarına teslim edeceklerdir.

Yarışmacılar öncelikle 2 (iki) harf ve 4 (dört) rakamdan oluşan bir rumuz

oluşturacaklardır.

Örnek (AD2379)


Öğrenciler, şartnamenin sonundaki Öğrenciler Arası Fotoğraf Yarışması Katılım

Formu’nu eksiksiz olarak doldurulduktan sonra bir zarfa koyarak kapatacaklardır. Kapalı

zarfın üzerine oluşturdukları altı haneli rumuz ve “ÖĞRENCİ” ibaresini yazacaklardır.

Katılımcı zarfın üzerine kesinlikle kendi ismini yazmayacaktır.

Yarışmaya gönderilecek eser CD/DVD ortamında klasör içerisine, seçilen rumuzla

adlandırılarak kaydedilecektir.

Örnek: AD2379.jpg

CD/DVD’ lerin üzerine, öğrencilerin oluşturduğu altı haneli rumuz ve ÖĞRENCİ

ibaresi yazılacaktır

Katılımcı CD/DVD üzerine kesinlikle kendi ismini yazmayacaktır.

Zarf ve eserin bulunduğu CD/DVD hasar görmeyecek şekilde paketlenip üzerine yine

seçilen rumuz ve “ÖĞRENCİ” kelimesi yazılarak 28 Nisan 2014 tarihi mesai bitimine

kadar Okul Müdürlüğüne teslim edilecektir. 4


(Zarf ve CD/DVD’ler üzerinde “katılımcı rumuzu” yerine ”katılımcı ismi” yazılan

eserler yarışma dışı bırakılacaktır.)

Bu zarflar okul, ilçe ve il ön kurullarınca hiçbir şekilde açılmayacaktır.


ÖDÜLLER

“Öğretmen Gözüyle Eğitim” Kategorisi Ödülleri

1.lik ödülü: Üst Sınıf DSLR Fotoğraf Makinesi

2.lik ödülü: Orta Sınıf DSLR Fotoğraf Makinesi

3.lük ödülü: Giriş Sınıf DSLR Fotoğraf Makinesi

Mansiyon (5 adet): Aynasız Kompakt Fotoğraf Makinesi

“Öğrenci Gözüyle Eğitim” Kategorisi Ödülleri

1.lik ödülü: Üst Sınıf DSLR Fotoğraf Makinesi

2.lik ödülü: Orta Sınıf DSLR Fotoğraf Makinesi

3.lük ödülü: Giriş Sınıf DSLR Fotoğraf Makinesi

Mansiyon (5 adet): Aynasız Kompakt Fotoğraf Makinesi

DEĞERLENDİRME

Değerlendirmeye ilişkin esaslara il/ilçe Milî Eğitim Müdürlükleri Seçici Kurul Yönergesinde

yer verilmiştir.


DEĞERLENDİRME ÖN ŞARTLARI

 Anayasa ve Millî Eğitim Temel Kanunu’na aykırı öğeler barındıran ve yarışma

şartlarına uymayan eserler değerlendirme dışı bırakılacaktır.

 Kısa kenarı 2400 pikselden küçük olan eserler yarışma dışı bırakılacaktır.

 JPG dışında kaydedilmiş eserler yarışma dışı bırakılacaktır.

 Üzerinde ışık – gölge ve renk ayarları dışında düzenleme yapılan, kurgusal fotoğraflar

yarışma dışı bırakılacaktır.

 CD/DVD üzerinde rumuz dışında bir ifade ve ile fotoğraf üzerinde logo, tarih, isim vb

barındıran eserler yarışma dışı bırakılacaktır.

 Konusu “Eğitim” çerçevesinin dışına taşan fotoğraflar yarışma dışı bırakılacaktır.


SEÇİCİ KURUL ÜYELERİ

Sıtkı FIRAT ”Devlet Sanatçısı, Fotoğraf Sanatçısı”

Osman Aziz YEŞİL ”Fotoğraf Sanatçısı”

Reha BİLİR “Fotoğraf Sanatçısı”

Ömer GEMİCİ “Fotoğraf Sanatçısı”

İhsan AKŞEHİRLİ “EBA Fotoğraf Sorumlusu”

Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu Temsilcisi: Necip EVLİCE

5


SONUÇLARIN AÇIKLANMASI

Sonuçlar ve ödül alan eserler, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) (http://www.eba.gov.tr) ve

http://www.tfsf.org.tr adresinden ilân edilecektir.


ÖDÜL TÖRENİ

Yer ve tarih, yarışma süreci içerisinde http://www.eba.gov.tr adresinden

duyurulacaktır.


İLETİŞİM

Yarışma Sekreteryası:

Yarışma Sekreteri: Alpaslan TURAN

e-mail : aturan@meb.gov.tr

Telefon: 0312 296 94 00 / 95 77


YARIŞMA SÜRECİ


Duyurunun yapılması ve yarışmanın başlaması

14 Nisan 2014

Öğretmenlerin eserlerini

YEĞITEK’e son teslim tarihi

05 Mayıs 2014

Öğrencilerin eserlerini okullarına

son teslim tarihi

28 Nisan 2014


Eserlerin Ilçe Milli Eğitim

Müdürlüklerine gönderilmesi:

29 Nisan 2014

Seçilen eserlerin İl Millî Eğitim

Müdürlüklerine Teslimi

05 Mayıs 2014


Eserlerin İlçe Millî Eğitim

Müdürlüklerinde değerlendirilmesi

30 Nisan 2014

Değerlendirme sonuçlarının

YEĞİTEK’e teslimi

(Son teslim tarihi 12 Mayıs 2014)

İl Millî Eğitim Müdürlüklerinde

değerlendirme yapılması

06 Mayıs 2014


ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ 6


Yarışmamız Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu (TFSF) tarafından TFSF 2014/035

no ile onaylanmıştır, desteklenmektedir.

Yarışma sürecinde TFSF temsilcisi bulunacaktır.


Seçici Kurulun değerlendirmesi

13 Mayıs 2014

Derece alan ve mansiyon kazanan eserlerin duyurulması

14 Mayıs 2014

Eserlerin Sergilenmesi

Yarışma süreci içerisinde http://www.eba.gov.tr adresinden duyurulacaktır.

(2014/035) 7


(ÖĞRENCİLER İÇİN)


KATILIM FORMU VE TAAHHÜTNAME

LİSE ÖĞRENCİLERİ ARASI FOTOĞRAF YARIŞMASI

YARIŞMA KOMİTESİ BAŞKANLIĞINA / ANKARA


Yarışmaya gönderdiğim fotoğrafın kendime ait olduğunu, daha önce düzenlenen

uluslararası hiçbir yarışmada derece, ödül, mansiyon, özel ödül ve sergileme; ulusal hiçbir

yarışmada ödül, mansiyon ve özel ödül kazanmadığını; fotoğrafımın Yenilik ve Eğitim

Teknolojileri Genel Müdürlüğünce her türlü yayın organında süresiz yayınlanabileceğini,

yapacağı çalışmalarda kullanılabileceğini ve bu yarışmaya ait özel şartname hükümlerini

aynen kabul ettiğimi taahhüt ederim.


RUMUZ

FOTOĞRAFIN ADI

ADI:

SOYADI:

OKULU:

E-POSTA:

CEP TELEFONU:

ADRES:

İL:


Yarışma Şartnamesini okudum ve bütün koşulları kabul ediyorum.


TARİH / İMZA: ……………………………………………………………………………………


8


(ÖĞRETMENLER İÇİN)


KATILIM FORMU VE TAAHHÜTNAME

ÖĞRETMENLER ARASI FOTOĞRAF YARIŞMASI

YARIŞMA KOMİTESİ BAŞKANLIĞINA / ANKARA


Yarışmaya gönderdiğim fotoğrafın kendime ait olduğunu, daha önce düzenlenen

uluslararası hiçbir yarışmada derece, ödül, mansiyon, özel ödül ve sergileme; ulusal hiçbir

yarışmada ödül, mansiyon ve özel ödül kazanmadığını; fotoğrafımın Yenilik ve Eğitim

Teknolojileri Genel Müdürlüğünce her türlü yayın organında süresiz yayınlanabileceğini,

yapacağı çalışmalarda kullanılabileceğini ve bu yarışmaya ait özel şartname hükümlerini

aynen kabul ettiğimi taahhüt ederim.


RUMUZ

FOTOĞRAFIN ADI

ADI:

SOYADI:

OKULU:

E-POSTA:

CEP TELEFONU:

ADRES:

İL:


Yarışma Şartnamesini okudum ve bütün koşulları kabul ediyorum.


TARİH / İMZA: ……………………………………………………………………………………



Fotoğraf Yarışması-Öğretmen ve Öğrenci Gözüyle Eğitim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder