22 Şubat 2014 Cumartesi

300 kiloluk hastayı 15 kişi evinden çıkardı

2010 yılında hastaneye tedaviye götürülen, daha sonra hiçbir şekilde evden dışarıya adım atamayan ve sürekli kilo alan Ömer Tok’a Silifke Sağlık Müdürlüğü yardım etti. Sağlık Bakanlığı, Mersin Valiliği ve Mersin İl Sağlık Müdürlüğü ile irtibata geçen Silifke Sağlık Müdürü Dr. Yüksel Eren, Ömer Tok’un Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne sevki konusunda girişimlerde bulundu. Mersin İl Sağlık Müdürlüğü obezler için ambulans gönderirken ve Mersin Afet ve Acil Durum (AFAD) Müdürlüğü ise 5 kişilikten oluşan bir ekibi Silifke’ye gönderdi. Vatandaşların yardımıyla birlikte 15 kişi Ömer Tok’u ambulansa koyarak Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne sevk etti.


3 YIL ÖNCE 85 KİLOYDU


2005 yılından bu yana fil hastalığı ile mücadele eden ve bu süreçte sürekli kilo alarak 300 kiloya ulaşan Tok, yerinden kalkamadığı için ihtiyaçlarını eşinin yardımıyla karşılayabiliyor. Aşırı kiloların yanı sıra bacağında oluşan kütleden rahatsız olan Tok, üç yıl önce 85 kilo olan bacağının şuanda 150 kiloya yaklaştığını söyledi. Ayağında yaralar oluştuğunu kaydeden Tok, 5 yıldır yatağa mahkum olarak yaşamını sürdürdüğünü belirtti.


Vücudun ürettiği bu kilolardan kurtulmak istediğini kaydeden Tok, “Rahatsızlığımın fil hastalığı olduğunu söyleyen doktorlar çaresinin bulunmadığını belirtti. Çeşitli hastanelerde tedavi gördüm. Burada bana ‘beyaz kan damarların ölmüş’ teşhisi kondu. Daha sonra Adana Başkent Hastanesi’ne gittim. Burada da fil hastalığı denildi. Tedavinin mümkün olmadığını, ameliyat olursam öleceğimi söylediler. Yetkililerden bu konuda yardım istedim. Her geçen gün tıp ilerliyor. Bana çaresi yok dediler ama ben önce Allah’tan sonra hekimlerimizden bir çare bekliyorum” diye konuştu.


Ömer Tok’un eşi Emine Tok ise çok zor günler yaşadıklarını belirterek, “Yıllardır eşimin ihtiyaçlarını karşılıyorum. Kendi annem babamın yanına bile gidemiyorum. Köyümüzde bir cenaze olsa bırakıp gidemiyorum. Şimdi eşimi Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne götürüyoruz. İnşallah bir çare bulunur” dedi.


Kaynak: İHA



300 kiloluk hastayı 15 kişi evinden çıkardı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder